۰۳ دی

آیا آندومتریوز سرطان است ؟

لاپاراسکوپی  عمل جراحی باز نیست ، عملی است که با  ایجاد سوراخ های کوچکی بر روی شکم انجام می شود، متخصص زنان با  کمک تصاویر بزرگی که در  طی لاپاراسکوپی   بر روی مانیتور نمایش داده می شود  جراحی را انجام می دهند . لاپاراسکوپی این امکان را فراهم کرده است که تصویر  را چندین برابر بزرگ تر نشان دهد  و در نتیجه متخصص زنان می تواند با این روش  تخمدان  طبیعی را از کیست حفظ کند . کیست تخمدان آندومتریوز  از  تخمدان جدا می شود به گونه ای که هیچ گونه آسیب و صدمه ای  به تخمدان وارد نشود. از آنجایی که کیست اندومتریوز به مرور زمان می تواند سبب بروز نازایی درفرد گردد ، عزیزان می توانند با کمک راه های درمان این کیست پر عوارض  هر چه زودتر برای بارداری اقدام کنند .

آیا آندومتریوز سرطان است ؟

آیا لاپاراسکوپی عوارضی هم دارد ؟

به هر حال هر عمل جراحی  ممکن است سبب بروز عارضه ای در فرد شود ، به خصوص آندومتریوز ، دلیل آن هم در این است که بعد از  بروز آندومتریوز چسبندگی  بسیار زیادی   ایجاد می شود . دکتر اعظم اسادات مهدوی به تمام متخصصین عزیز توصیه می کنند ، اگر  متوجه بیماری آندومتریوز شدند  و نتوانستند راهکار  درمانی  مناسب برای آن پیدا کنند  بهتر است  اقدامی صورت نگیرد  و بیمار را  به  یک متخصص لاپاراسکوپی که در زمینه  درمان آندومتریوز تخصص لازم و کافی را دارد ارجاع دهند  .

دکتر اعظم السادات مهدوی جراح  و متخصص زنان و زایمان بعد بررسی کامل بیمار  راه درمان را انتخاب می کنند. گاهی نیاز به جراحی نیست و تنها  فرد با کمک مصرف دارویی  درمان می شود  و نیازی به عمل جراحی نیست .

دلیل  توصیه ما برای  انتخاب  پزشک مناسب برای درمان در این است که در صورتی که  متخصص در زمینه عمل جراحی  لاپاراسکوی تخصص بالایی نداشته باشد سبب بروز عارضه در فرد می گردد  و ممکن است  عوارضی همچون پارگی روده ، مشکلات حالب ،  اختلال تخمدان ها  و  مواردی  مشابه را ایجاد کند ، در هر حال این بیماری می طلبد که توسط افراد متخصص درمان شود .

آیا آندومتریوز می تواند  سبب بروز سرطان شود ؟

در پاسخ این سوال باید گفت آندومتریوز خیلی به ندرت می تواند سبب بروز سرطان شود ،  پس جای ترس و دلهره نیست  این بیماری سرطان نیست و راه  درمان برای آن وجود دارد  .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی با شماره های ۲۲۷۴۲۲۶۳ – ۲۲۷۰۶۳۷۰ تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

نتیجه گیری

در اخر می توان گفت آندومتریوز   یک بیماری شایع است و تشخیص و درمان  آن بسیار مشکل می باشد  .  زیرا گاهی کاملا بدون درد  بروز می کند و گاهی هم همراه با علائمی همچون درد و نازایی می باشد ، که هر کدام از این علائم لازم است درمان خاص خود را داشته باشد . خوشبختانه علم پزشکی در  این زمنیه پیشرفت های قابل توجهی داشته است و ممکن است تنها با کمک چند دارو که در کشور ما هم  وجود دارد ،اندومتریوز به راحتی درمان شود  و تعداد کمی از بیماران در صورتی که به درمان پاسخ نداند می توان با کمک عمل لاپاراسکوپی درمان کرد  و لاپاراسکوپی برای آن ها بهترین گزینه می باشد .

در صورتی که شما هم هر کدام از علائم ذکر شده را دارید توصیه می کنید به مطب ما مراجعه کنید تا بهترین  درمان  برای اندومتریوز برای شما انجام شود .  ادرس مطب جهت مراجعه حضوری ایران – تهران – خ ولیعصر – سه راه زعفرانیه – ساختمان پزشکان زعفرانیه – طبقه ۲ – واحد ۲۵

پنج × 5 =