18 نوامبر

جراحی لاپاراسکوپی

عمل جراحی لاپاراسکوپی به معنی دیدن  نواحی داخل بدن با کمک دوربین است ، این روش  جراحی  کم تهاجمی شناخته می شود و به پزشک این امکان را می دهد که بدون باز کردن  شکم، رسیدن به هدف را امکان پذیر  کند .  این روند با ایجاد کردن چند حفره کوچک بر روی پوست ایجاد می شود  و تمام نواحی شکم با استفاده از لنز های مخصوص دیده می شود ، همچنین یکسری از  تجهیزات  بلند و البته نوک تیز طی این عمل جراحی  استفاده می شود .

خوشبختانه امروزه   این امکان وجود دارد تا با  کمک لاپاراسکوپی بتوانیم تمام عمل های جراحی را انجام  دهیم ، همچنین  با این روش عمل جراحی آسیب کمتری به بیمار وارد می شود و روند بهبودی به مراتب  کوتاه تر و سریع تر  طی می گردد .

جراحی لاپاراسکوپی

فواید جراحی با کمک لاپاراسکوپی

آسیب کمتری از نظر فیزیکی به فرد منتقل می شود

لاپاراسکوپی همچنین در تشخیص انواع  بیماری ها  بسیار کمک می کند .  درمان و تشخیص با استفاده از لاپاراسکوپی  با آسیب کمتری  انجام می شود .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی با شماره های 22742263 – 22706370 تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا تمام جراحی باز شکمی  منجر به چسبندگی می شود؟

تمام جراحی های شکم که به روش باز عمل  می شوند و روده ها در اثر هوای بیرون قرار گیرند ، می تواند  سبب چسبندگی های روده ها به یکدیگر و همینطور جداره شکم شود .  این امر سبب می شود که بعد از عمل ، حالت روانی که روده ها در  ابتدا داشته اند  به مرور زمان از بین برود و روده ها به یکدیگر  بچسبند و گاهی اوقات  این چسبندگی ها سبب بروز درد های شکمی در فرد شود . به طور قطعی  در ابتدا که این چسبندگی  ایجاد می شوند، میزان درد  به مراتب بیشتر است ، دکتر اعظم السادات مهدوی  توصیه می کنند  که  اگر  بعد از عمل جراحی  درد های شکمی  احساس شد  تا جای ممکن با عمل جراحی بعدی  این درد ها را  از بین نبرید ، تنها در بعضی موارد چسبندگی ها  آن چنان شدید است که ممکن است  دچار انسداد شوند.  در این موارد ،نیاز به عمل جراحی مجدد در فرد وجود دارد ، بهترین راهکار برای این  بیماران در این است که با کمک  عمل لاپاراسکوپی  جراحی انجام شود تا احتمال هر گونه چسبندگی  بعد از جراحی به طور کامل از بین برود .

بهتر است تا  زمانی که بیمار در پروسه درمان  می باشد ، بدون اینکه  عمل حراحی باز  صورت گیرد  با  کمک لاپاراسکوپی  درمان  انجام شود . امروزه لاپاراسکوپی در زمینه درمان انواع بیماری های زنان کاربرد  بسیار زیادی دارد . دکتر اعظم السادات مهدودی با تخصص و تجربه بالایی که در زمینه انجام  لاپاراسکوپی دارند ، بهترین نتیجه را همراه با درمان برای بیمار ایجاد می کنند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر اعظم السادات مهدوی ، جراح و متخصص زنان و زایمان

4 × سه =