۲۰ مرداد

خارج کردن کیست تخمدان با لاپاراسکوپی

همانگونه که در مقالات قبلی ذکر گردید و می دانیم ، کیست تخمدان توموری خوش خیم ویک کیست درموئید است که در داخل تخمدان به وجود می آید. متاسفانه این کیست بین خانم ها خصوصا خانم های جوان بسیار شایع می باشد.

خارج کردن کیست تخمدان با لاپاراسکوپی

مشخصات کیست تخمدان

کیست های درموئید اغلب ابعاد و شکل و شمایل مختلفی دارند که ممکن است برخی دارای ابعاد بزرگی باشند، یعنی سایزی حدود ۱۵ سانتی متر و یا حتی بیشتر. در داخل کیست تخمدان ماده چربی وجود دارد که گاهی ممکن است حاوی مو نیز باشد. کیست درموئید گاهی اوقات هر دو تخمدان  خانم ها را درگیر خود می نماید.

کیست های تخمدان  گاهی اوقات بدخیم نیز هستند که این نوع کیست ها بیشتردر خانم های میانسال به صورت تومورهای سرطانی ظهور می کنند.

مهم ترین علائم کیست تخمدان

• احساس درد لگنی قبل یا بعد از چرخه قاعدگی
  • درد در ناحیه شکم مانند دردهای دوران پریود
  • نفخ شکم یا تورم شکمی
  • حرکات روده ب صورت دردناک
  • احساس در در حین مقاربت جنسی
  • احساس درد در ناحیه کمر و یا ران
  • حساسیت سینه
  • حالت تهوع و استفراغ

توصیه اکید ما بر این است که در صورت مشاهده هر نوع علائم ناشی از کیست درموئید حتما به یک متخصص مراجعه نمایید.تا سریعا مورد بررسی و درمان قرار بگیرید تا از بروز عوارض و مشکلات بعدی پیشگیری گردد.

عواقب و خطرات عدم درمان بموقع کیست تخمدان

برخلاف تفکر برخی از افراد که عقیده دارند کیست تخمدان خود به خود از بین میرود.باید در نظرداشت که کیست خود به خود به وجود نیامده است که خود به خود از بین برود و اگر به پزشک مراجعه نکنید علت بروز آن نیز مشخص نمی گردد بنابرین هرچه دیرتر به پزشک متخصص مراجعه شود درمان نیز سخت تر می شود.حتی ممکن است به دلیل عدم مراجعه و تحت درمان صحیح قرار گرفتن باعث شود کیست در داخل رحم چرخش و یا حتی خونریزی نماید که در نهایت باعث قطع شدن ذخیره خونی شما می گردد، در این حالت تنها راه درمانی عمل جراحی اورژانسی می باشد.

جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی و نازازیی از فرانسه  با شماره های ۲۲۷۴۲۲۶۳ – ۲۲۷۰۶۳۷۰ تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

لاپاراسکوپی و درمان کیست تخمدان

در این روش پزشک متخصص به روش لاپاراسکوپی ابتدا یک برش کوچک در ناحیه زیر شکم بیمار ایجاد می نماید و سپس یک دوربین کوچک چراغدارمخصوص را وارد رحم می نماید وتصاویری که توسط دوربین از تخمدان گرفته می شود بر روی صفحه مانیتور منتقل می شود پزشک پس از مشاهده و تشخیص اقدام به جراحی و خارج کردن کیست تخمدان می نماید.برای انجام جراحی جهت خارج کردن کیست داخل تخمدان پزشک اقدام به ایجاد ۲ یا ۳ برش دیگر بر روی سطح پوست نموده تا بتواند با استفاده از ابزارهای مربوطه کیست را خارج و تخمدان را پاکسازی نماید،  سپس به نواحی برش خورده بخیه زده می شود و جراحی پایان می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین دکتر لاپاراسکوپی زنان اینجــا کلیک کنید.

چه کسانی می توانند تحت این جراحی قرار بگیرند؟

• خانم هایی که دارای سن ۳۵ سال به بالا هستند ،بیشتر در معرض سرطان رحمی و تخمدان قرار دارند.
  • خانم هایی که به دلیل وجود کیست تخمدان دچاردرد شدید و خونریزی های شکمی می شوند.
  • خانم هایی که کیست تخمدان آنها بزرگتر از ۳ اینچ می باشد.

دور نقاهت بعد از جراحی لاپاراسکوپی تخمدان

• دوره نقاهت این جراحی بسیار کوتاه می باشد و اغلب پس از یک ماه بیمار به حالت عادی خود برمی گردد.
  • احساس سرگیجه و حالت تهوع و خواب آلودگی ممکن از از۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت پس از جراحی برای بیمار رخ دهد که جای نگرانی وجود ندارد و کاملا طبیعی است.
  • احساس درد شدید در ناحیه شکم وخونریزی یکی دیگر از مواردی است که بیمار بعد از جراحی تجربه خواهد کرد.

اگر در جستجوی بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران می گردید ما به شما پیشنهاد می کنیم بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.