۲۷ اسفند

سوالات رایج لاپاراسکوپی

از آنجا که سوالات بسیاری پیرامون لاپاراسکوپی و آندومتریوز از دکتر اعظم السادات مهدوی پرسیده می شود ، به همین دلیل  چند مورد از شایع ترین آن ها را در ادامه  مورد بررسی قرار می دهیم . اگر شما هم  نیاز به لاپاراسکوپی دارید و یا از عواقب آندومتریوز  رنج می برید توصیه می شود ادامه این مطلب را مطالعه کنید .

سوالات شایع لاپاراسکوپی

آیا بعد از لاپاراسکوپی امکان بارداری وجود دارد ؟

لاپاراسکوپی تقریبا در تمام زمینه های تشخیصی و درمان کاربرد دارد، این امر بسته به تخصص و تبحر تیم جراحی دارد .یکی از عللی که اندومتریوز ایجاد می شود ، همین ناهنجاری های رحمی است ، در واقع زمانی که خون توانایی خارج شدن از واژن را ندارد و در داخل رحم جمع می شود و برگشت می کند به داخل شکم ، همین امر سبب ایجاد آندومتریوز می شود،  که عواقب بعدی اندومتریوز را برای بیمار ایجاد می کند از جمله ، درد، چسبندگی و… از علائم آن می باشد . به هر حال در صورتی که این علائم شدت پیدا کند لازم است تا جراحی صورت گیرد .

بانوان مبتلا به آندومتریوز معمولا نگرانی زیادی در خصوص ناباروری دارند .  باید به این افراد گفت نگرانی در این باره بی مورد است خوشبختانه امروزه راهکار های مختلفی برای درمان نازایی وجود دارد که با استفاده از آن می توان نازایی را درمان کرد . دکتر اعظم السادات مهدوی به این افراد بیان می کنند که نگرانی برای نازایی بی مورد است، دلیل ان هم در این است که با تخمدان و عمل تخمک گذاری باروری انجام می شود و رحم تنها عضوی است که  جنین را در داخلش نگه می دارد ، در نتیجه می توان با استفاده از تکنیک های به روز از جمله لقاح آزمایشگاهی ،  با تخمدان و فرآیند تخمک گذاری عمل باروری را انجام داد .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی با شماره های ۲۲۷۴۲۲۶۳ – ۲۲۷۰۶۳۷۰ تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

چند روز تاخیر در بارداری در تخمدان پلی کیستیک نرمال محسوب می شود ؟

تخمدان پلی کیستیک بسته به علائمش دارد، درصورتی که تاخیر در قاعدگی به مدت یک هفته باشد و بی نظم باشد ، این قاعدگی غیر طبیعی است ، اما به هر حال در صورتی که این بیمار علائم شدیدی داشته باشد ( از جمله موهای صورت، جوش های چرکی، پریود های خیلی نامنظم ، خونریزی های خیلی شدید و..)، می توان با استفاده از دارو های هورمونی  که راحت ترین آن ها قرص های جلوگیری از بارداری هستند که  بیشتر توسط متخصص زنان به بیمار ارائه می شود تجویز گردد. همچنین مدت زمان مصرف این دارو که لازم است تا چه مدت بیمار این دارو را مصرف کند، بسته به علائم بیمار دارد  که تا چه حد بیمار می تواند این علائم را تحمل کند.

در این مطلب تنها دو مورد از شایع ترین این سوالات بررسی شد ،شما با مراجعه به بخش گالری فیلم و مشاهده ویدئو های دکتر اعظم السادات مهدوی می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را به دست آورید .

با تشکر مدیریت سایت دکتر اعظم السادات مهدوی ، جراح و متخصص زنان و زایمان

سه × دو =