۰۹ اردیبهشت

علائم ناباروری در زنان

خیلی اوقات زوجینی که به دکتر اعظم السادات مهدوی مراجعه می کنند ،  در این رابطه سوال می پرسند که چرا بعد از سه ماه یا شش ماه باردار نشده اند ، این زوج ها معمولا بسیار نگران هستند که دچار ناباروری نباشند .

ناباروری چیست

قبل از هر گونه تصمیم گیری لازم است تا  بررسی شود یک زوج  چه مدت است که برای بارداری تلاش می کنند و تا چه زمانی لازم است تا بررسی ها شروع شود .اگر زوج در سن زیر ۳۵ سال و به مدت یکسال از راه های پیشگیری از بارداری استفاده نکرده باشند و بارداری برای آن ها اتفاق رخ نداده باشد ، می توان گفت این زوج نابارور  هستند . لازم است هر چه سریعتر اقدامات درمانی لحاظ شود .

علائم ناباروری در زنان

اگر زوج سنی در بین ۳۵ تا ۴۰ سال داشتند ، در صورتی که ۶ ماه از راه های جلوگیری از بارداری استفاده نکرده باشند  و بارداری برای آن ها اتفاق نیفتد  باید  بررسی شوند، همچنین در سن بالای ۴۰ سال  لازم است تا بلافاصله  ارزیابی  توسط متخصص زنان شروع شود، دلیل آن هم در این است که  زمان برای این دسته از زوج ها بسیار مهم است .

دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و زایمان ازدانش و مهارت بالایی در تشخیص بیماری به کمک کولپوسکوپی برخوردار است. می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی و نازایی از فرانسه با شماره های ۲۲۷۴۲۲۶۳ – ۲۲۷۰۶۳۷۰ تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

دلایل نابارری

دلایل بسیار متنوعی برای ناباروری وجود دارد  ، پس توصیه می شود  در پروسه درمان ناباروری صبر داشته باشید ، بخشی از این دلایل مرتبط به خانم و بخشی دیگر مرتبط به همسر و با علل مردانه اطلاق داده می شود .

عده ای از زوج ها هستند که علت ناباروری در آن ها هم به خانم و هم آقا مربوط می باشد، در نتیجه اگر بخواهیم این دسته بندی را انجام دهیم می توانیم علل ناباروری را در چهار دسته قرار دهیم .

دسته اول ناباروری با علت مردانه

دسته دوم ناباروری با علت زنانه

دسته سوم  شامل ناباروری بنا بر هر دو عامل

و دسته اخر که هیچ علائمی برای ناباروری  آن ها گزارش نمی شود و مشخص نیست که زوج بعد از بررسی های  صورت گرفته کاملا طبیعی  هستند، اما  باروری صورت نمی گیرد . درمان در این موارد  به نسبت مشکل تر از سایر  دسته ها می باشد .

برای بررسی علت ناباروری با فاکتور مردانه معمولا  کار کمی آسان تر است  و در بیشتر موارد  تنها با کمک یک آزمایش ساده  می توان به نتیجه رسید، اما در مورد خانم ها اینگونه نیست و کار کمی سخت تر می باشد .

بیماری ها در زنان که عامل ناباروری می شود

وجود برخی از بیماری هایی در زنان می تواند باعث ناباروری شود، منظور از این بیماری ها،تغییراتی که در لگن رخ می دهد ، بافت طبیعی که در داخل رحم است  تحت عنوان اندومتریوز که به صورت عادی در ابتدای سیکل  تکثیر پیدا می کند و در میانه سیکل به حدی می رسد که محیط مناسبی را برای رشد نطفه اولیه ایجاد می کند . در صورتی که این بافت در محل غیر عادی رشد کند، در این صورت بیماری ایجاد می کند تحت عنوان اندومتریوز،  که می تواند سبب ناباروری شود .

دکتر اعظم السادات مهدوی متخصص زنان بعد بررسی علت ناباروری در زوجین بهترین راهکار درمانی که زوجین بتوانند در کمترین زمان به نتیجه برسند را ارائه می دهند .