پاسخ سوالات خود را می توانید در این بخش ببینید.

جراحی لاپاراسکوپی چه مزایایی می تواند برای بیمار داشته باشد ؟

نسبت به جراحی باز ، لاپاراسکوپی مزایای بسیار زیادی دارد که کوتاه بودن دوره نقاهت و بستری در لاپاراسکوپی ، کاهش خطر عفونت در جراحی لاپاراسکوپی به دلیل ایجاد برش های کوچک نسبت به جراحی باز و متحمل شدن درد کمتر بیمار در لاپاراسکوپی اشاره کرد

کاربرد جراحی لاپاراسکوپی در چه زمانی است ؟

امروزه از جراحی لاپاراسکوپی برای مواردی مانند خارج کردن فیبروم‌های رحمی ، کیست‌های تخمدان ، بستن لوله‌های رحمی ، تشخیص علل نازایی در زنان و تشخیص ودرمان بیماری آندومتریوز استفاده نموده . در بیماران مبتلا به بیماری آندومتریوز ، تنها روش تشخیص قطعی بیماری ، لاپاراسکوپی است . چرا که این بیماری بسیار مهم در رحم خانم ها را نمی توان به کمک آزمایش خون ، سونوگرافی یا معاینه به طور قطعی تشخیص داد و مشاهده ضایعات آندومتریوز تنها به وسیله لاپاراسکوپی امکان پذیر است .

مشکلات جانبی که جراحی لاپاراسکوپی ایجاد می نماید چیست ؟

معمولا در بیشتر جراحی ها ، بیشترین خطر در عوارض بعد از جراحی مربوط به خونریزی و عفونت است . از عوارض دیگری که البته امکان ایجاد آن بسیار کم می باشد ، آسیب اعضای شکم ، روده ، مثانه و رگ های خونی است . همچنین ممکن است که در طی جراحی ، جراح مجبور باشد که عمل لاپاراسکوپی را تبدیل به عمل باز نماید که امکان آن زمانی وجود دارد که فرد قبلا جراحی باز داشته اند و زخم های زیادی دارد . البته بازهم تاکید می کنیم که ریسک این موارد بسیار کم بوده و در صورتی که برای عمل لاپاراسکوپی به جراح ماهری مراجعه نموده باشید ، امکان ایجاد این مشکل بسیار نادر خواهد بود.

آیا درد جراحی لاپاراسکوپی مانند درد جراحی باز است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جراحی لاپاراسکوپی کاملا فاقد درد نیست ولی نسبت به جراحی باز که روی شکم بیمار برشی به طول 6 تا 8 اینچ داده می شود ، بیمار متحمل درد بسیار کمتری خواهد بود. حتی امکان انجام این جراحی در افرادی که قبلا جراحی باز داشته اند ، نیز وجود دارد.

می توانید سوالات خود ار از طریق فرم زیر از دکتر مهدوی جراح  و متخصص زنان و زایمان  بپرسید و پاسخ دکتر را در این صفحه ببینید.