شماره تماس

۰۲۱ - ۲۲۷۴۲۲۶۳

نشانی

ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

۲ دقیقه
رحم جایگزین

رحم جایگزین Surrogacy

آنچه می خوانید...

رحم جایگزین Surrogacy

در پاره ای موارد، زوجین از نظر تخمک و اسپرم و تشکیل جنین مشکلی ندارند، اما به چند علت ممکن است جنین نتواند در رحم مادر مراحل رشد و تکامل خود را طی کند: در این صورت جنین را به رحم زن بیگانه ای وارد می کنند و آن زن جنین را در رحم خود نگهداری می کند و پس از وضع حمل کودک را به پدر و مادرش برمی گرداند. این کار به لحاظ شرعی و قانونی هیچ مشکلی ندارد و در کشور ما هم از این روش استفاده می شود.

رحم جایگزین

زوجین می توانند خود، فردی که داوطلب ارائه رحم جایگزین است را به مرکز درمان ناباروری معرفی کنند و یا از مرکز در این زمینه کمک بگیرند. با توجه به اینکه فرد ارائه دهنده رحم جایگزین در طول مدت بارداری متحمل رنج و مشقت می شود پرداخت اجرت از سوی زوجین به این فرد طبق عرف مقبول است. از نظر شرعی نیز چنین زنی به خاطر اینکه با جنین رابطه خونی برقرار کرده است حکم مادر رضاعی طفل را پیدا می کند و طبق قانون، مشمول ارث و حق و حقوق مادر و کودک واقعی نمی شوند.
رحم قدرت نگهداری جنین را ندارد و جنین را سقط می کند.

بارداری برای جان زن به علت یک بیماری طبی دیگر خطرناک است..
زن به طور مادرزادی فاقد رحم و یا دارای یک رحم بسیار کوچک است

رحم زن به علت دستکاری های پزشکی نظیر کورتاژ خشن و غیراصولی و یا به علت عفونت هایی نظیر بیماری سل دچار چسبندگی شده است.

عکس دکتر مهدوی1

دکتر اعظم السادات مهدوی

متخصص زنان، زایمان و نازایی ، جراح زیبایی زنان درسابقه كاري ايشان خدماتي مانند مدرس مركز اندومتريوز ابن سينا براي آموزش جراحي لاپاراسكوپي اندومتريوز ومسئول آموزش لاپاراسكوپي دربيمارستان ميلاد تهران ديده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *