12 جولای

درمان سرطان رحم

برای درمان سرطان رحم ابتدا لازم است نسبت به آنوتومی رحم شناخت داشته باشید. رحم عضوی از بدن زن می باشد که در قسمت تحتانی شکم مابین مثانه و روده قرار دارد. این عضو دارای دیواره هایی با لایه های داخلی و خارجی می باشد. همچنین در رحم لوله هایی قرار دارد که از لگن گذشته و به شکم منتهی می شود. نقش این لوله در عبور و انتقال تخمک ها از رحم به شکم و برعکس می باشد. بدین صورت که تخمدانی که در رحم آزاد می شود به شکم منتقل شده، تخم های بارور شده نیز به رحم برمی گردد. در زمان پریود، لایه داخلی رحم رشد کرده و ضخیم تر می شود. این بافت همراه با خون از رحم به سمت مهبل از بدن خارج می شود.

رحم در معرض تومورهایی قرار دارند که بر اساس خطرناک بودن به تومور خوش خیم و بدخیم تقسیم می شود. تومورهای فیبرم رحم از جمله تومور های خوش خیم می باشد که معمولا در زنان در سنین 40 سالگی دیده می شود. تومورهای خوش خیم که غالبا دارای تعداد زیادی می باشند، خطرناک نبوده و نیاز به درمان ندارد اما باید با پزشک متخصص درمیان گذاشت تا کنترل شود. در زمانی این فیبرم ها خطرناک و مشکل ساز می شود که به اعضای رحم فشار آورده و موجب خونریزی می شود . در این موارد باید با روش های درمانی و جراحی اقدام به دفع این تومور کرد. این تومورها در برخی مواقع دارای علائمی به شرح ذیل می باشد:

1. خونریزی به صورت نامنظم در دوران قاعدگی
  2. ترشحات زیاد
  3. تکرر ادرار
درمان-سرطان-رحم

سرطان رحم

تومورهای بدخیم در رحم ابتدا از بافتهای رحم شروع شده و از راه خون به بافتها و دیگر اعضای بدن وارد شده و تکثیر پیدا می کنند که به آن سرطان رحم می گویند. این سرطان همجنین به استخوانها، ریه و کبد فرد وارد شده و آن را دچار آسیب می کند. تشخیص سرطان رحم به وسیله علائم آن می باشد. که مهم ترین آن به شرح ذیل می باشد:

1. خونریزی شدید و ترشحات غیر طبیعی بعد از دوران یائسگی
  2. تشدید خونریزی به طور غیر عادی در دوران پریود
  3. احساس درد در هنگام ادرار
  4. احساس درد در هنگام رابطه جنسی

درمان سرطان رحم

با توجه به فاکتورهای سن، اندازه تومور، میزان پیشروی تومور در بدن و شرایط عمومی بیمار از روش های درمانی برای درمان سرطان رحم استفاده می شود.

روش های درمانی :

1. جراحی
  2. شیمی درمانی
  3. هورمون درمانی
  4. اشعه درمانی

برخی  از خدمات دکتر اعظم السادات مهدوی ، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی

با تشکر مدیریت سایت دکتر اعظم السادات مهدوی ، جراح و متخصص زنان و زایمان

سه × 5 =