ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

دکتر اعظم السادات مهدوی / لاپاراسکوپی / عوارض کولپوسکوپی رحم

عوارض کولپوسکوپی رحم

عوارض کولپوسکوپی رحم

عوارض کولپوسکوپی رحم چیست؟

• خونریزی: پس از انجام کولپوسکوپی، بعضی از افراد خونریزی ملایم خواهند داشت. این خونریزی معمولاً کوتاه مدت و ملایم است.
  • درد یا ناراحتی: بعضی از افراد ممکن است پس از کولپوسکوپی احساس درد یا ناراحتی داشته باشند که معمولا موقتی است وو زود از بین می‌رود.
  • افتراق سرویکس: کولپوسکوپی منجر به افتراق سرویکس (تجزیه شدن بافت‌ها) می‌شود. این موضوع به طور طبیعی در زمان بهبودی خود به خود، فرم حالت اولیه بازمی‌گردد.
  • عفونت: هر گونه فرآیند جراحی یا تشخیصی ممکن است به عنوان راه ورود برای عفونت‌ها عمل کند. در صورتی که علائم عفونت، از جمله درد، تورم، یا خروج مایعات پیش آمد، به متخصص زنان خود اطلاع دهید.

ترشحات پس از کولپوسکوپی رحم

خطرات کولپوسکوپی رحم

آیا کولپوسکوپی رحم دردناک است؟

کولپوسکوپی رحم روشی برای پیشگیری از خطرات سرطان رحم

کولپوسکوپی یک روش تشخیصی است و راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. این روش توسط دکتر زنان جهت بررسی و تشخیص تغییرات در عمق رحم و محیط واژن استفاده می‌شود. اگر پزشک تصمیم به انجام کولپوسکوپی گرفته باشد، احتمالاً برای بررسی سلامت صلاح دیده است و باید انجام شود.

چه زمانی برای عوارض کولپوسکوپی رحم باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر پس از انجام کولپوسکوپی رحم هرگونه عوارض ناراحت ‌کننده احساس کردید، بهتر است به دکتر زنان خود مراجعه داشته باشید. برخی از علائم و عوارضی که نیاز به مراجعه به پزشک دارند عبارتند از:

• خونریزی غیر معمول
  • درد شدید
  • احساس عفونت
  • تورم غیر عادی
  • حساسیت شدید
  • تب و لرز
باید از هر گونه خونریزی بعد از کولپوسکوپی نگران باشیم؟

خونریزی به مقدار کم یا لکه بینی پس از کولپوسکوپی نیاز به نگرانی و استرس ندارد و کاملا طبیعی است. اما اگر خونریزی شدید بود یا طولانی مدتی ادامه داشت، در واقع باید بدون از دست دادن زمان مورد پیگیری قرار بگیرد.

آیا احتمال عفونت پس از کولپوسکوپی وجود دارد؟

عفونت به عنوان یک عارضه ممکن است برای هر فردی بعد از انجام این روش به وجود آید. اگر هر گونه علامتی از عفونت نظیر تب، درد شدید یا تغییرات در ترشحات داشته باشید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا مصرف داروهای خاصی پس از کولپوسکوپی نیاز است؟

داروهای تسکین ‌دهنده و ضد التهاب بعد از این روش نیز تجویز می‌گردد و باید مطابق با دستور مصرف شود تا علائم و عوارض زودتر بهبود یابند.

عکس دکتر مهدوی1