ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

پاسخ سوالات خود را می توانید در این بخش ببینید.

نسبت به جراحی باز ، لاپاراسکوپی مزایای بسیار زیادی دارد که کوتاه بودن دوره نقاهت و بستری در لاپاراسکوپی ، کاهش خطر عفونت در جراحی لاپاراسکوپی به دلیل ایجاد برش های کوچک نسبت به جراحی باز و متحمل شدن درد کمتر بیمار در لاپاراسکوپی اشاره کرد

امروزه از جراحی لاپاراسکوپی برای مواردی مانند خارج کردن فیبروم‌های رحمی ، کیست‌های تخمدان ، بستن لوله‌های رحمی ، تشخیص علل نازایی در زنان و تشخیص ودرمان بیماری آندومتریوز استفاده نموده . در بیماران مبتلا به بیماری آندومتریوز ، تنها روش تشخیص قطعی بیماری ، لاپاراسکوپی است . چرا که این بیماری بسیار مهم در رحم خانم ها را نمی توان به کمک آزمایش خون ، سونوگرافی یا معاینه به طور قطعی تشخیص داد و مشاهده ضایعات آندومتریوز تنها به وسیله لاپاراسکوپی امکان پذیر است .

معمولا در بیشتر جراحی ها ، بیشترین خطر در عوارض بعد از جراحی مربوط به خونریزی و عفونت است . از عوارض دیگری که البته امکان ایجاد آن بسیار کم می باشد ، آسیب اعضای شکم ، روده ، مثانه و رگ های خونی است . همچنین ممکن است که در طی جراحی ، جراح مجبور باشد که عمل لاپاراسکوپی را تبدیل به عمل باز نماید که امکان آن زمانی وجود دارد که فرد قبلا جراحی باز داشته اند و زخم های زیادی دارد . البته بازهم تاکید می کنیم که ریسک این موارد بسیار کم بوده و در صورتی که برای عمل لاپاراسکوپی به جراح ماهری مراجعه نموده باشید ، امکان ایجاد این مشکل بسیار نادر خواهد بود.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جراحی لاپاراسکوپی کاملا فاقد درد نیست ولی نسبت به جراحی باز که روی شکم بیمار برشی به طول ۶ تا ۸ اینچ داده می شود ، بیمار متحمل درد بسیار کمتری خواهد بود. حتی امکان انجام این جراحی در افرادی که قبلا جراحی باز داشته اند ، نیز وجود دارد.