شماره تماس

۰۲۱ - ۲۲۷۴۲۲۶۳

نشانی

ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

دکتر اعظم السادات مهدوی / لاپاراسکوپی / بارداری پس از هیستروسکوپی
۵ دقیقه
هیستروسکوپی و بارداری

بارداری پس از هیستروسکوپی

آنچه می خوانید...
بارداری پس از هیستروسکوپی

زمان مناسب برای اقدام به بارداری پس از هیستروسکوپی چه زمانی است؟

اما اگر هیستروسکوپی همراه با برداشتن فیبروم رحم، پولیپ یا سایر روش های درمانی بوده، توصیه می‌شود حداقل ۳ ماه صبر کرد تا بافت و دیواره‌ی رحم بتوانند ترمیم شوند و برای پذیرش تخمک بارور آماده شوند. زیرا در طی انجام هیستروسکوپی ممکن است دیواره‌ی رحم آسیب دیده و آمادگی لازم برای لانه‌گزینی جنین را نداشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از اقدام به بارداری، به متخصص زنان مراجعه کنید تا شرایط بدن و رحم شما را برای بارداری بررسی کند.

احتمال بارداری پس از هیستروسکوپی چقدر است؟

آیا برای باردار شدن پس از هیستروسکوپی نیاز به درمان خاصی است؟

در اکثر موارد، اگر سیستم تولید مثل سالم باشد، برای باردار شدن پس از هیستروسکوپی نیاز به درمان خاصی نیست. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز به مراقبت‌های خاصی باشد. اگر در هنگام هیستروسکوپی مشکلاتی مانند تنگی لوله‌های فالوپی یا توده‌های خطرناک شناسایی شوند، ممکن است به درمان تخصصی نیاز باشد.

اگر قبل از هیستروسکوپی مشکلاتی مانند عفونت رحم یا تخمدان وجود داشته باشد، نیاز به درمان برای حل مشکلات و افزایش احتمال بارداری خواهد بود. بهترین راه تشخیص و درمان هرگونه مشکل مربوط به باروری پس از هیستروسکوپی، مشاوره با بهترین متخصص هیستروسکوپی است. با مشاوره و راهنمایی‌های پزشک خود، می‌توانید برنامه درمانی مناسبی برای باردار شدن پس از هیستروسکوپی داشته باشید.

فاصله‌ی زمانی بین هیستروسکوپی و حاملگی

درمان بیماری‌هایی مرتبط با ناباوری با کمک هیستروسکوپی

همان طور که اشاره کردیم در حین انجام هیستروسکوپی علاوه بر تشخیص می‌توان به درمان بیماری‌هایی که منجر به ناباروری شده‌اند. تعدادی از این بیماری‌های عبارتند از:

  • پولیپ رحم
  • فیبروم
  • چسبندگی رحم و یا بافت اسکار

مزایای درمان نازایی با هیستروسکوپی

میزان موفقیت حاملگی بعد از هیستروسکوپی

سوالات متداول

آیا پس از هیستروسکوپی می‌توانم باردار شوم؟

بله، بسیاری از زنان پس از هیستروسکوپی موفق به بارداری می‌شوند. هیستروسکوپی می‌تواند مشکلات رحم را که ممکن است مانع بارداری باشند، تشخیص داده و درمان کند.

چه مدت پس از هیستروسکوپی می‌توانم برای بارداری اقدام کنم؟

این موضوع به نوع جراحی و مداخله‌های انجام شده بستگی دارد. برای هیستروسکوپی تشخیصی، معمولاً می‌توانید پس از یک سیکل قاعدگی اقدام کنید. اما اگر جراحی برای برداشتن فیبروم یا پولیپ انجام شده باشد، بهتر است حداقل ۳ ماه صبر کنید.

آیا هیستروسکوپی شانس بارداری را افزایش می‌دهد؟

بله، در بسیاری از موارد، هیستروسکوپی می‌تواند با رفع مشکلات رحمی که باعث ناباروری می‌شوند، شانس بارداری را افزایش دهد.

آیا بعد از هیستروسکوپی نیاز به درمان خاصی برای باردار شدن دارم؟

در اکثر موارد، اگر سیستم تولید مثل شما سالم باشد، نیاز به درمان خاصی نیست. با این حال، اگر مشکلاتی مانند تنگی لوله‌های فالوپی یا عفونت وجود داشته باشد، ممکن است به درمان تخصصی نیاز باشد.

عکس دکتر مهدوی1

دکتر اعظم السادات مهدوی

متخصص زنان، زایمان و نازایی ، جراح زیبایی زنان درسابقه كاري ايشان خدماتي مانند مدرس مركز اندومتريوز ابن سينا براي آموزش جراحي لاپاراسكوپي اندومتريوز ومسئول آموزش لاپاراسكوپي دربيمارستان ميلاد تهران ديده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *