ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه 2 - واحد 25

دکتر اعظم السادات مهدوی » لاپاراسکوپی » لاپاراسکوپی جدیدترین تکنیک تنگ کردن واژن

4.5 / 5. 2

تنگ-کردن-واژن

لاپاراسکوپی جدیدترین تکنیک تنگ کردن واژن

یکی از مواردی که منجر به تاثیرات منفی در زنان مخصوصا بعد از زایمان و یائسگی می شود تغییرات در ظاهر واژن می باشد . یکی از این تغییرات گشاد شدن واژن می باشد . امروزه درمان های متعددی برای این مشکل وجود دارد . جالب است بدانید که لاپاراسکوپی که روش نوینی برای درمان بیماری های زنان استفاده می شود برای در زیبایی واژن نیز استفاده می شود.

بالا رفتن سن، زایمان طبیعی و کاهش وزن شدید از شایع ترین دلایل کشیدگی بیش از حد عضلات واژن بوده که اصطلاحا به گشادی واژن معروف است. این کشیدگی بیش از حد عضلات بر کاهش حساسیت و لذت جنسی خانم ها تاثیرگذار بوده و حتی میتواند زندگی زناشویی فرد را تحت الشعاع قراردهد.

جراحی تنگ کردن واژن به عنوان یکی از جراحی های زیبایی با هدف ترمیم بافت واژن، سفت و مستحم کردن عضلات واژن و افزایش لذت جنسی برای خانمها صورت میگیرد. در ادامه با فرایند جراحی تنگ کردن واژن آشنا خواهیم شد.

اینفوگرافی لاپاراسکوپی

1- علل شل شدگی واژن

افزایش سن

زایمان طبیعی

چاقی

سرفه های مزمن و مکرر

تومورههای لگنی

2- علائم شل شدگی و گشاد شدگی واژن

احساس فشار در لگن

احساس پری در زیر دل

درد در حین رابطه جنسی

عدم رضایت از رابطه جنسی

تکرر ادرار

عدم رسیدن به ارگاسم

عفونتهای مکرر واژینال

3- جراحی زیبایی واژن

جراحی تنگ کردن واژن به دو نحو صورت میگیرد:

واژینوپلاستی: این جراحی زیبایی برای خانمهایی که دچار شل شدگی دیواره واژن و یا ضعیف شدن عضلات کف لگن بر اثر افزایش سن یا زایمان طبیعی هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.

پرینوپلاستی: این جراحی برای خانمهایی که دچار پارگی پرینه شده اند کاربرد دارد. پرینه به حدفاصل واژن تا منعقد گفته شده که گاها ممکن است به علت درشت بودن کودک درحین زایمان و یا اضافه وزن بسیار در دوران بارداری ایجاد گردد. توجه داشته باشید که عموما فشار بسیار بر مادر در حین زایمان باعث میشود در برخی موارد خود مادر متوجه این پارگی نشده و راه تشخیصدر این وضعیت، مراجعه به پزشک متخصص است.

4- روشهای درمان شل شدگی واژن

به منظور رفع شل شدگی واژن روشهای درمانی متفاوتی وجود دارد که انتخاب هریک بسته به شرایط فرد و به تشخیص پزشک متخصص صورت خواهد گرفت. به طور کلی درصورتی که فرد سابقه بارداری و زایمان نداشته باشد و تنها درحد ناچیزی دچار شل شدگی واژن شده باشد، به تشخیص پزشک میتواند از روش لیزر، کربوکسی واژن، تنگ کردن واژن با نخ و یا آر اف بهره گیرد.

همانگونه که گفته شد راه های متفاوتی برای تنگ کردن واژن وجود دارد. درصورت استفاده از روش واژینوپلاستی برای رفع شل شدگی واژن، بهتر است با مشورت پزشک متخصص موارد ذیل رعایت گردد:

درمان عفوونت های واژینال پیش از جراحی

انجام آزمایشات و بررسی های لازم ازنظر جسمی

بهبود ضایعه تبخال تناسلی پیش از جراحی

بررسی سوابق پزشکی بیمار توسط پزشک متخصص

ترک مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

5- مراقبت های پس از جراحی تنگ کردن واژن

رعایت توصیه های پزشک پس از جراحی تنگ کردن واژن تاثیر به سزایی بر بهبودی کامل فرد خواهد داشت. بهتر است شخص تا یک هفته پس از جراحی، استراحت کرده وپس از آن نیز از انجام فعالیت های سنگین ورزشی، برداشتن بارهای سنگین و همچنین برقراری تماس جنسی تا دو ماه پس از جراحی خودداری نماید.

ناحیه واژن یکی از نقاط حساس هم از منظر روانی و هم از منظر جسمی برای هر فرد میباشد، به همین دلیل بهتر است هرگونه اقدامی به منظور تنگ کردن و زیباسازی واژن با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

جدیدترین روش تنگ کردن واژن ، که بدون خونریزی و برش می باشد لاپاراسکوپی است .دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی برای اولین بار در ایران از این روش جراحی برای تنگ کردن واژن استفاده می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 22742263 – 22706370 تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به اینستاگرام مراجعه کنید .

تنگ کردن واژن

دکتر اعظم السادات مهدوی متخصص زنان و فلوشیب لاپاراسکوپی می گوید : افتادگی رحم ، افتادگی مثانه( شلی دیواره بین مثانه و واژن ) ، افتادگی روده ها یا رکتوم که به علت ضعف عضلات دیواره بین واژن و روده را می توان با لاپاراسکوپی برطرف کرد . افتادگی روده ها باعث خروج توده ای از واژن می باشد که منجر به گشادی واژن و افتادگی رحم می شود . درمان معمول برای تنگ کردن واژن برش قسمتی از مخاط در این ناحیه می باشد که بعد از برداشتن قسمتی از مخاط مجدد بهم بخیه زده می شود . این روش باعث کوتاه شدن واژن می شود . و در آینده فرد را دچار مشکلات جدی می کند .

لاپاراسکوپی چیست ؟

روش جدید عمل جراحی می باشد . با پیشرفت تکنولوژی در طب شکاف های بزرگی در ناحیه شکم یا سایر اعضای بدن ایجاد نمی شود. در لاپاراسکوپی شکافهای کوچکی به اندازه 1 الی 2 سانتی در پوست ایجاد می شود. از ابزارهای ظریفی در این عمل استفاده می شود . این ابزارها مجهز به لنزی می باشد که تصاویری از درون اعضای بدن به مانیتور انتقال داده می شود . با استفاده ازتصاویر دقیقی که به مانیتور منتقل می شود می توان ابزارها را وارد شکاف کوچک کرد و جراحی را انجام داد . تعداد شکاف ها بین 2 تا 4 شکاف می باشد .

نحوه تنگ کردن واژن با لاپاراسکوپی

در تنگ کردن واژن با لاپاراسکوپی دیواره خلفی واژن با استفاده از ابزار ظریفی به نام مش بالا آورده می شود و به استخوان پشت لگن به نام ساکروم متصل می شود . از مزایای این جراحی اینست که قسمتهایی از واژن بریده نمی شود و واژن بلندی برای بیمار ایجاد می شود که نه تنها عوارض کمتری برای بیمار دارد بلکه تا مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد . برای افرادی که دارای افتادگی رحم هستن نیز این روش مورد استفاده قرار می گیرد .

علت انجام لاپاراسکوپی

از مزایای لاپاراسکوپی اینست که شکافهای بزرگی روی پوست ایجاد نمی شود . شکافها بسیار کوچک هستند. از مزایای این شکافها اینست که دستهای جراح با درون اعضای بدن تماسی ندارد و داخل بدن در معرض هوای خارج قرار نمی گیرد. به همین جهت امکان عفونت وجود ندارد.

از آنجائیکه جراحی میکروسکوپی می باشد و با دقت و حوصله انجام می شود خونریزی کمتر از عمل باز می باشد . در نتیجه خونریزی کمتر امکان ابتلا به چسبندگی وجود ندارد . مخصوصا افرادی که در سن باروری هستند امکان مشکلات باروری برخلاف جراحی باز وجود ندارد . همچنین امکان بزرگنمایی تصاویر با این عمل باعث شده است که جراح با دقت بیشتری عمل را انجام دهد و امکان موفقیت را بیشتر می کند.

مراقبت های بعد از لاپاراسکوپی

• بعد از جراحی لاپاراسکوپی مانند عمل هایی که شکم باز می شود مانند لاپاراتومی بیمار باید 8 تا 12 ساعت بیمار باید ناشتا باشد و چیزی نخورد .
  • بعد از گذشت 12 ساعت نوشیدن مایعات ساده بلامانع می باشد .
  • به تدریج بعد از گذشت 12 ساعت ابتدا غذاهای نرم و سبک و سپس غذای سفت میل شود.
  • بعد از عمل تا 2 الی 3 روز باید فرد مراقب حرارت بدن باشد در صورتی که دچار تب و لرز شود حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کند . زیرا احتمال عفونت وجود دارد .
  • درد بعد از لاپاراسکوپی خیلی کم می باشد که در صورت ناراحتی فرد می تواند با مشورت پزشک خود از داروهای مسکن به صورت خوراکی یا وریدی استفاده کند.

عوارض احتمالی لاپاراسکوپی

• برای پیشگیری از آمبولی بیمار باید بعد از 12 ساعت راه برود .
  • به علت جمع شدن گاز لاپاراسکوپی در بدن ممکن است فرد ممکن است دچار احساس درد خفیفی در ناحیه شانه ، قفسه سینه ، کبد شود که با راه رفتن بیمار برطرف می شود.
  • بعد از این جراحی مخصوصا در عمل لگن نامنظم شدن دوران قاعدگی ممکن است ایجاد شود . تاخیر یا عقب افتادن پریود در برخی خانم ها مشاهده می شود .
  • در برخی موارد خون مردگی هایی در اطراف ناحیه جراحی دیده می شود که جای نگرانی نیست و بعد از چند روز برطرف می شود .
  • در لاپاراسکوپی لگن از مواد رنگی برای بهتر دیدن لایه ها استفاده می شود که باعث می شود ادرار بیمار بعد از عمل رنگی باشد که طبیعی است و جای نگرانی نیست .
  • بعد از عمل امکان عفونت وجود دارد که در صورت مشاهده هرگونه علائمی نظیر تب به پزشک مراجعه شود . البته این عفونت نادر بوده و نسبت به جراحی باز کمتر می باشد .

بهترین جراح تنگ کردن واژن با لاپاراسکوپی

برای انجام جراحی لاپاراسکوپی بهتر است به یکی از بهترین متخصصین لاپاراسکوپی مراجعه شود. زیرا انجام این جراحی به منظور درمان بسیاری از بیماری های زنان انجام می شود و در صورت عدم استفاده صحیح از این ابزار پزشکی ممکن است عوارض بازگشت ناپذیری را بر روی زنان بگذارد. به طور مثال ممکن است باعث کاهش و یا عدم ناباروری در آینده شود. با این حال در برخی از خانم ها به دلایل مختلفی نیازاست تا رحم و یا تخمدان ها برداشته شود تا از بروز بیماری های جدی پیشگیری شود.

لوگو دکتر اعظم السادات مهدوی