ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه 2 - واحد 25

دکتر اعظم السادات مهدوی » آیا عفونت باعث نازایی می شود؟

0 / 5. 0

آیا-عفونت-باعث-نازایی-می-شود؟

آیا عفونت باعث نازایی می شود؟

آیا عفونت باعث نازایی می شود؟

آیا هر عفونتی منجر به ناباروری می شود ؟ آیا با وجود عفونت می توان باردار شد ؟ آیا عفونت مانع تخمک گذاری می شود ؟ مهم ترین عامل ناباروری در زنان چیست ؟عفونت قبل از بارداری چگونه درمان می شود ؟ در ادامه با ما همراه باشید .

از کجا بفهمیم که عفونت داریم؟

معمولا علائم به حدی آزاردهنده است که فرد را وادار می کند که برای درمان به پزشک مراجعه کند . ولی بسیاری از بیماری ها وجود دارند که علامتی ندارند . فردی که عفونت های غیرسوزاکی دارد علامت خفیفی دارد و در گذر زمان خود به خود درمان می شود. همچنین فردی که ویروسی مانند HIV دارد ممکن است علامتی نداشته باشد .

آیا-عفونت-باعث-نازایی-می-شود؟

عفونت در خانم ها را جدی بگیرید !

عفونت در مردان نادر است اما در خانم ها شایع تر است و باید به آن توجه کرد . عفونت به واسطه تاثیرات مختلفی که ایجاد می کند باید به آن توجه کرد .

جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی و نازازیی از فرانسه  با شماره های 22742263 – 22706370 تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

عوارض عفونت در زنان

مهم ترین اتفاقی که بعد از عفونت ممکن است رخ دهداینست که در روند باروری مشکل ایجاد می شود:

• این عفونت ها باعث مشکل در روند ترشحات غددی دستگاه تناسلی شود . به طور کلی غددی در دستگاه تناسلی وجود دارد که این غدد وظیفه دارند تا محیطی فراهم کنند که اسپرم بتواند با کیفیت خوب و شرایط مناسب انتقال پیدا کند تا روند باروری را پیش ببرد . عفونت باعث کاهش یا افزایش ترشحات این غدد می شود بنابراین محیط مناسبی برای اسپرم فراهم نیست.
  • باعث فراخوانی سلول های ایمنی بدن شوند .
  • منجر به اختلال ساختاری در رحم می شوند از جمله چسبندگی هایی که در رحم و لوله رحم ایجاد می کنند .

آیا هر عفونتی منجر به ناباروری می شود ؟

واقعیت اینست که هر عفونتی منجر به ناباروری نمی شود . اما عفونت های مکرری که واژن و دهانه ئرحم را درگیر می کند ، به شرطی که درمان نشوند باعث التهاباتی در حفره رحم می شوند که با لانه گزینی جنین تداخل دارد .

چه عفونت هایی باعث ناباروری در زنان می شود ؟

در مطالعاتی که اخیرا انجام شده است 35% علت ناباروری در خانم ها به علت التهاباتی است که در لگن رخ می دهد . عفونت ها بیشترین نقش را در ایجاد التهابات و ناباروری دارند . شایع ترین عفونت ها ، عفونت های دستگاه تناسلی بخصوص عفونت های مقاربتی است . برخی از میکروب های عفونی مانند سفلیس نقشی در ناباروری ندارند ( البته در مردان عامل ناباروری محسوب می شود ) . عفونت کلامیدیا و گلوکک شایع ترین میکروب هایی هستند که باعث ناباروری در مردان و زنان می شوند. برخی از عفونت ها از طریق خون منتقل می شوند مانند تورکلوز ( عامل بیماری سل ) که بیشتر افراد سل از نوع ژنیتال داشتند که منجر به ناباروری می شود .

درمان عفونت در زنان از ابتلا به ناباروری پیشگیری می کند!

درمان باید زودرس باشد . در برخی کشورها مانند سوئد غربالگری کلامیدیا در زنان سنین باروری که علامتی ندارند، انجام می شود .

لوگو دکتر اعظم السادات مهدوی