شماره تماس

۰۲۱ - ۲۲۷۴۲۲۶۳

نشانی

ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

دکتر اعظم السادات مهدوی / لاپاراسکوپی / تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی
۶ دقیقه
تغییر شکل واژن بعد هیسترکتومی

تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی

آنچه می خوانید...
تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی

شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی چه تغییری پیدا می‌کند؟

برخی از خانم‌ها بعد از انجام این عمل با مشکل خشکی واژن مواجه می‌شوند که دلیل آن تغییر در ترشح و تنظیم هورمون‌های زنانه است. در واقع انجام این عمل جراحی باعث کاهش سطح هورمون‌های تولید شده توسط رحم می‌شود و ترشحات طبیعی واژن را کم می‌کند که در نتیجه خشکی ایجاد می‌شود. خشکی واژن در برقراری روابط جنسی مشکل ایجاد کرده و فرد را مجبور به استفاده از مرطوب‌کننده‌های واژنی می‌کند.

• تغییر در انقباضات واژنی: از دیگر موارد تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی می‌توانیم به تغییر در انقباضات واژن اشاره کنیم. در واقع طی این عمل با حذف رحم، انقباضات واژن دچار یک‌سری تغییرات شده و این تغییرات مانع از رسیدن به ارگاسم و احساسات جنسی در خانم‌ها می‌شود. بعضی از خانم‌ها بعد از انجام این عمل در رضایت جنسی با مشکل مواجه می‌شوند اما در بسیاری از خانم‌ها این مسئله شدت کمتری دارد و تاثیر چندان زیادی بر کیفیت زندگی جنسی آنها نمی‌گذارد. در واقع این موضوع به نوع عمل انجام شده بستگی دارد.

شکل واژن بعد از کدام نوع از جراحی هیسترکتومی تغییر می کند؟

تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی به نوع عمل انجام شده بستگی دارد. به طور کلی این عمل چهار نوع مختلف دارد که این تقسیم بندی با توجه به اجزایی که از بدن خارج می‌شوند صورت می‌گیرد. اگر عمل هیسترکتومی به صورت جزئی باشد تنها قسمت بالایی رحم را در می‌آورند و سایر قسمت‌ها و دهانه رحم سر جای خود می‌مانند.

روش‌های بازسازی شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی

ترمیم شکل واژن بعد از هیسترکتومی

هر یک از این روش‌ها بسته به شرایط فردی و توصیه پزشک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا بهترین نتیجه در بازسازی واژن پس از هیسترکتومی به دست آید.

سوالات متداول

آیا واژن پس از هیسترکتومی دچار تغییر شکل می‌شود؟

بله، اما این تغییرات معمولاً جزئی هستند. هیسترکتومی معمولاً تأثیر قابل توجهی بر طول یا عرض واژن ندارد. در برخی موارد، واژن ممکن است کمی کوتاه‌تر شود، ولی اغلب این تغییرات به حدی نیست که باعث مشکل جدی شود.

به جز تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی، این جراحی چه عوارضی در پی دارد؟

مواردی مانند تورم، قرمزی یا کبودی در محل برش، سوزش یا خارش از جمله عوارض بعد از انجام این جراحی هستند.

باتوجه به عوارضی که از انجام این عمل به وجود می‌آید چه لزومی دارد که این جراحی را انجام دهیم؟

هیسترکتومی یک جراحی اساسی است که به دلیل سرطان رحم، سرطان تخمدان‌ها، سرطان دهانه رحم، درد شدید لگن و… تجویز می‌شود.

نگاه کلی به تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی

تغییر شکل واژن بعد از عمل هیسترکتومی امری طبیعی است. این تغییرات در برخی از خانم‌ها محسوس نیست و تاثیری بر زندگی جنسی آنها نمی‌گذارد. اما در برخی موارد فرد با خشکی واژن، کوتاهی طول واژن و… مواجه می‌شود که این موضوع روی لذت جنسی خانم‌ها در برقراری روابط جنسی تاثیر منفی می‌گذارد. اگر به هر دلیلی مجبور به انجام عمل هیسترکتومی هستید می‌توانید با انجام تمرینات ورزشی، تزریق چربی یا جراحی بازسازی، به رفع این مشکلات کمک کنید.

عکس دکتر مهدوی1

دکتر اعظم السادات مهدوی

متخصص زنان، زایمان و نازایی ، جراح زیبایی زنان درسابقه كاري ايشان خدماتي مانند مدرس مركز اندومتريوز ابن سينا براي آموزش جراحي لاپاراسكوپي اندومتريوز ومسئول آموزش لاپاراسكوپي دربيمارستان ميلاد تهران ديده مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *