ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه 2 - واحد 25

0 / 5. 0

عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن یکی از بیماری های شایع در بین زنان است که هنوز دلیل اصلی ایجاد آن شناخته شده نمی باشد. این بیماری اگر در زمان مناسب تشخیص داده نشده و درمان نشود ممکن است که عامل ایجاد سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان شود.

دلیل ابتلا به عفونت قارچی واژن

یکی از مهمترین عوامل ایجاد عفونت قارچی واژن ، عدم رعایت بهداشت و باکتری به نام لاکتوباسیلوس است که عامل رشد قارچ ها در واژن می باشد. مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها در طولانی مدت نیز می تواند به دلیل از بین بردن باکتری های محافظ واژن ، باعث ایجاد این بیماری شود. از دیگر موارد علل ایجاد این بیماری می توان به اضافه وزن و چاقی ، استرس ، دیابت و ضعف سیستم دفاعی بدن ، مصرف قرص های بارداری و لباس زیر نامناسب اشاره نمود.

علائم عفونت قارچی واژن

این بیماری می تواند در خانم ها علائم بسیاری داشته باشد که می توان از خارش ، ترشحات غیر معمول و زیاد ، بوی بد واژن ، سوزش ، احساس درد در قسمت پایین واژن ، افزایش ترشحات واژن که معمولا تیره رنگ و غلیظ می شود و احساس درد و سوزش در زمان نزدیکی نام برد.

بهترین درمان عفونت قارچی واژن

در عفونت قارچی واژن درمان بستگی به شدت و نوع عفونت در بیمار دارد. در مواردی که بیماری خفیف بوده و شدت آن کم است ، پزشک از داروهای ضد قارچ استفاده می نماید.این داروها می توانند به صورت قرص های خوراکی، کرم های واژینال، لوسیون، پماد یا شیاف باشد. در صورتی که با مصرف این دارو ها بعداز 2 ماه همچنان مشکل رفع نشده بود حتما باید دوباره به پزشک مراجعه شود. در مواردی هم که بیماری جدی تر بوده و شدت آن بیشتر است ، داروهای ضد قارچ معمولی جوابگو نبوده و باید در مان های جدی تری برای بیمارانجام شود. اگر هر یک از علائم زیر را داشتید سریعا به پزشک مراحعه نمایید.

1- تورم و خارش شدید در واژن

2- ابتلای بیش از 4 بار عفونت ویروسی در 1 سال گذشته