ایران - تهران - خ ولیعصر سه راه زعفرانیه - ساختمان پزشکان زعفرانیه - طبقه ۲ - واحد ۱۰

درباره عوارض جراحی هیسترکتومی

عوارض هیسترکتومی

عوارض جراحی هیسترکتومی

مهم ترین خطرات و عوارض هیسترکتومی چیست؟

راه های کاهش عوارض هیسترکتومی

پزشک ممکن است داروهای کاهش درد یا ضد التهابی تجویز کند تا درد پس از عمل را کاهش دهد. همچنین، آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است برای پیشگیری از عفونت تجویز شوند. مهم است که دستورات پزشک را دقیقا دنبال کنید و داروها را به موقع مصرف کنید.

درد پس از جراحی هیسترکتومی طبیعی است؟

درد پس از جراحی هیسترکتومی امری طبیعی است. این درد در نواحی لگن، شکم و یا عضلات پشت اتفاق می افتد. پزشک متخصص با تجویز داروهای کاهش درد و استراحت، سبب تسریع دوره بهبودی و کاهش درد می شود.

خونریزی پس از هیسترکتومی چقدر طول می کشد؟

خونریزی پس از جراحی هیسترکتومی ممکن است تا دو هفته طول بکشد. این نوع خونریزی با گذشت زمان کم تر می شود. در صورتی که خونریزی شدید بوده و یا هنوز تا دو هفته ادامه داشته باشد، باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

آیا جراحی هیسترکتومی سبب بروز هر نوع عارضه در ادرار و مجاری ادراری می شود؟

جراحی هیسترکتومی سبب بروز عارضه در مجرای ادرار می شود که از جمله آن ها می توان به تکرر ادرار و عفونت های ادراری اشاره کرد. با اطلاع‌رسانی به پزشک خود در مورد هرگونه تغییرات در عادات ادراری و علائم نگران‌کننده، می‌توان درمان مناسب را تجویز کرد.

آیا هیسترکتومی می‌تواند منجر به مشکلات روده‌ای شود؟

بله، هیسترکتومی ممکن است منجر به مشکلات روده‌ای مانند تغییرات در عادت مدفوع، یبوست یا اسهال شود. این مشکلات معمولا به طور موقت هستند و با تغییرات در رژیم غذایی، مصرف آب کافی و فعالیت بدنی منظم می‌توان آنها را کنترل کرد.

عکس دکتر مهدوی1